Thursday, December 2, 2010

India Part 4: Raya weh!

Even Hari Raya Haji dah lepas pun still post untuk Hari Raya Aidilfitri pun tak siap lagi. Gila kura-kura aku neh. Never mind. Aku berpegang teguh dengan satu phrase neh, better late than never, lecturer I sendiri cakap macam tuh aw.
Okay proceed, this is the first time saya raya selain daripada kampung saya kat Malaysia. Memang lain sangat. Ketupat, rendang, kuah kacang and so on la. Tapi bukan tak ada makanan lansung kan. We all satu family bantai briyani terbaik punya. Sampai lepas makan terus lentok. Letih makan. Hahhahaha.
Duit raya? no worries, still ada, my beloved nenek and auntie kasi duit raya in Rupiah. Huhuhu. Malu I. Duit tuh still ada, just gune untuk beli board game kat sana sebab murah sangat.

SONY DSC

Sembahyang raya tak pergi. Gila straight forward punyer statement. Sebab kalau pergi pun aku tak tahu apa rupanya. Kat sana memang orang perempuan muslime kena duduk diam-diam dalam rumah. Masjid akan dipenuhi dengan orang lelaki sahaja. *Act takut jugak nak pegi sembahyang raya.
After aktiviti raya seperti sembahyang raya and pengagihan duit raya berlaku, it’s time untuk MAKAN. Gila macam zombie aku neh kalau ada orang ajak  makan. But this time macam special. As I said before kan, ada briyani. Yehhhhhhh. Jom tengok sat process pak cik neh buat briyani. Ini pak cik tukang masak ek, not my atuk ke hape.

SONY DSC
DSC01681
 Aku punyer awe nyer tengok pak cik neh masak siap tangkap segala pengerakan yang dia buat. Aku pun tak reti. Memang la tak reti sebab aku memang malas belajar memasak. Minta maaffff. Pft..
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
SONY DSC
DSC01700
DSC01698

Gambar di atas adalah segala jenis benda untuk buat bryani. I just like the color combination.
Oh well, biasala kan, sambil menunggu wajib la ada photography session bersama makhluk bergerak pulak kan. Ini dia.

DSC01708

Our baju raya, hahaha. Simple je with tudung hitam pulak tuh. Yela kiterunk bukan jalan-jalan pergi raya rumah orang. Duduk je dalam rumah sambil membina lemak dengan bersungguh-sungguh.

SONY DSC
Hai Ayah!!

Alright, rasa-rasanya tuh je buat masa ini. Berjumpa lagi dilain entry, saya Mizah Malic ingin menguundurkan diri. Oh ye, Selamat Hari Raya. Ha2..

3 comments:

hamzah ian said...

seyes gmbr ko cun cun... mana belajar?

Mizah said...

he3..thanks..tak blaja mne2 pun...smue sndri..menat..

A.D.A.M. said...

Briyani.. sedapnyeeee..

Nuff

A Photoproject With Partner

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails