Saturday, July 10, 2010

First post from UiTM

Salam semua, first of all nak say sorry sebab lame sangat tak update blog. 2 minggu tuh. Dahsyat betul. Bukan apa, kat sini saya jarang sangat on9. Kalau on9 kat CC tuh selalu tapi macam tak best plak kalau tak ade privacy nak blogging. Malu2. He4. Sekarang on9 pun atas jasa baik akak senior bilik neh. Trimas kak!

Well, dah dua minggu jadi mahasiswi. Sangat  teruja (teruja la sangat). UiTM Kedah neh pun not bad. Just. Just. Just tak tahan dengan kolej dengan tempat kuliah jauh giler. Memang jauh sakan. Jauuhh sangat (betul jauh). Ingat lagi masa first time sampai kat sini. Masa tuh dalam kereta dan dengan megahnya saya berkata-kata "Alahai, dekat je tempat kuliah dengan kolej kediaman". Dan kata-kata itu seperti sumpahan kepada ku. Cuma ayat diterbalikkan di mana " Mak aih, jauh giler kuliah dengan kolej kediaman" Amik kau. Cakap besau sangat.

Kawan-kawan lama ada tanya " Howdie MDS? " (minggu destini siswa). Dan saya hanya tersenyum. Kenapa? Sebab best SANGAT! dan ofcos la letih bukan main. Boleh dikatakan tidur hanya 3 or 4 hours a day je. Aktiviti pun banyak ceramah (mengantuk). Well biasa time ceramah telinga je terbuka mata tertutup. He3. Tapi saya tabik sangat kat Akak2 and abang2 PM (fesi) yang sanggup layan kerenah kterunk budak baru neh. Terima kasih sangat. SANGAT!.

Kat sini best sangat. Tak macam hostel dulu. Kalau hostel memang macam banduan. Ye la nama pun sekolah kan. Yang ni boleh buat semua benda yang kita suka. Tapi bukan semua la kan sebab ada peraturan. Tapi saya rasa dah memadai. Tak macam sekolah dulu (balik2 kutuk sekolah). Kite boleh keluar bila-bila masa kita suka tapi kena balik sebelum 10pm. Tapi kalau lagi lewat lagi best kan. Ceyh memang tak bersyukur betul.

Makanan not bad. Senang sangat nak cari. Nasi kandar kat Sungai Petani da best la wa cakap. Selera mamak tak boleh blah. He2. Kat dining my kolej pun tukang masak nya orang mamak juga. Orang cakap tak sedap tapi saya cakap sodap. Okay. Saya faham. Saya memang pelik. Saya tak kesah. Kesimpulan yang boleh dibuat makanan kat sini okay je. Tarak susah la kalau nak survive.

Kawan? kawan alright je. Makin hari makin ramai kawan. Kawan bilik, kawan sama kos, kawan Kesatria, kawan facebook daripada UiTM Kedah neh. Fuhhhh. Memang ramai. Kadang-kadang sampai tak ingat nama. So sorry. Saya ni LAMPI sikit (lambat pikap@pick up?). Tapi satu je saya pelik. Kawan-kawan dari Facebook neh. Kat Facebook jumpa tapi kalau jejalan kat UiTM neh tak terjumpa la plak. MENGAPA? dan sesungguhnya saya nak minta maaf lagi kalau kite ada bertegur sapa kat FB tapi bile jumpa saya tak ingat. So sorry.

Kelas? Ini bab paling seronok. Allah memakbulkan doa hamba-NYA. Alhamdulillah. Jangan jeles nye dengan apa yang akan ku katakan sebentar nanti. Kelas ku paling AWAL adalah pada pukul 12 tengahari. Woo Hoo. Dan kecuali hari Ahad je macam ada troubleshoot sikit kot sebab start pukul 8. Tapi kira dah boleh sujud syukur dah kan? Bukan apa. Pagi2 sebelum pergi kelas sempat la buat revision note yang lecturer kasi ke kan? Bukan revision sambil tutup mata atas katil okay. (Sat2, ayat last tuh macam ada yang tak betul je ke?).

Dan saya terjumpa akak2 senior sekolah dulu. 3 orang tuh. Lebih dari 2 kira ramai la kan. Siap hangout kat Dining and tengok bola. C's Myrah, c's ili and c's fareeza. Teringat plak kat zaman muda2 dulu. Isk2. Sedih jika ingat balik. Rindu la korunk dak SCIPP dulu. Semua dah buat haluan masing-masing. Nak buat macam mana kan. Nama pun hidup kan. Erm, ye la.

Orang cakap kalau dah biasa duduk hostel dulu kira dah okay la kalau duduk jauh dengan family lagi. Well salah sebenarnya. Rasa macam lagi perit. Susah auw hidup jauh dengan family. Kalau nak cakap homesick tuh tak adalah. Biasa2 je. Just rindu je la. Rindu je (air mata nak meleleh dah neh he2). Hurm.

Well itu je KOT buat masa neh. Nak update selalu memang tak boleh. Laptop pun tarak. Isk2. Kesian. Asyik pinjam lappy akak neh je. Nevermind la. Okay. Babai.

Gambar menunjukkan betapa 'SUKANYA' gambar kad matrik yang
sungguh amat 'LAWA'

Gambar menunjukkan betapa 'SUKANYA' apabila tone muka semakin
'CERAH' akibat terik matahari dan akhirnya saya burn lagi.

p/s : nak menu tosai kat Dining!

1 comment:

mira the monster said...

slmt menempuh idop bru dkt UITM ye..kte ni lg la xpnh pon jaoh dr pemily..bljr tmpt dkt2 je..xmerasa duk jauh..

Nuff

A Photoproject With Partner

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails