Tuesday, December 1, 2009

Main masak-masak

Teringat plak masa zaman muda-muda dulu main dengan kawan-kawan dan biasanya jiran sebelah rumah la kan. Permainan yang ktrunk main pun biasenyer ikut musim. Tapi ada 1 permainan ni memang musim dia sepanjang tahun. Masak-masak. A bit fun. Konon2 buat masak daun kering yang cucuk dengan lidi penyapu mak, batu plak digantikan dengan daging, pasir depan rumah macam garam or gula. Nak masak for real masa kecik2 dulu mana boleh kan? So, kite main je la. Then bila dah besar and dah jadi anak dara da pun boleh argh menjinakkan diri dalam bidang ni. Masa tengah tunggu paper (SPM) aku dengan kawan2 pun wat makan2 sikit. Barang dah on. Telur, sardin, kicap, telur masin, sos, cili, bawang, planta, belacan, Milo, teh, coffee and many more. Pekakas plak kterunk ada rice cooker, heater, pisau, pinggan, cawan dan seumpama dengannya. Nak harap aku masak memang lambat lagi la kan. Dengan itu aku pass kat kawan aku, ye argh dyrunk selalu duk dapur. Tak macam aku. Masak apa pun aku tak tahu yang aku tahu amik gambar dyrunk masak and ofcoz tolong makan la kan. Here some of the picture that being taken. Aizattul Anis is the chef. It telur Planta and sardin.

Sardin, bawang2, planta(oil)


chop bawang


Bawang and oil


Kacau2


Masukkan sardin


Kacau3


Fin


Penambah Selera


Makan2

No comments:

Nuff

A Photoproject With Partner

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails